E-learning inzetten

E-learning is het online verkopen van je kennis. Door een geautomatiseerd systeem geef jij je klanten toegang tot de content die kan bestaan uit tekst, afbeeldingen of video’s.

Door het inzetten van E-learning binnen je bedrijf maak jij je trainingen toegankelijker, je hebt niet meer te maken met training ruimtes die je moet huren en je cursisten hebben geen reistijd en reiskosten meer.

Is E-learning voor elke business te gebruiken?

Ja, zolang jij er het cursusmateriaal voor kan bedenken en kan maken is de cursus geschikt voor E-learning.

Voorbeeld 1 “De offline social media trainer” Het meest logische voorbeeld is de klas die voorheen naar een locatie komt en daar uitleg krijgt in de vorm van een presentatie. Dit is heel erg eenvoudig om te zetten naar E-learning. De presentatie heb je immers al.

Voorbeeld 2: “Het timmerbedrijf” Je hebt een timmerbedrijf en merkt dat steeds meer mensen zelf aan het klussen slaan. Perfect voor jou business, niet bij de klant ter plaatse een trap opnieuw bekleden maar er een video van maken en die in de vorm van een online cursus verkopen. Per verkoop natuurlijk minder omzet maar je hebt nu wel een product dat online staat en zichzelf verkoopt. Jij kan in die tussentijd elders een klus doen.

Voorbeeld 3: “De drone verkoper” Je hebt een winkel en verkoopt drones, rage van 2018-2019. Je kan de klant niet alleen een drone verkopen maar er ook een of meer cursussen bij verkopend die de klant online kan volgen, dit is een voorbeeld van een online academie die ik zelf eerder heb gebouwd. Gewoon gaaf om tijdens het boodschappen doen te zien dat er weer iemand een cursus heeft gekocht in je academie.

Het mooiste is nog dat ze na het volgen van de training een online examen kunnen doen en er ook een certificaat voor krijgen als ze geslaagd zijn. En dat allemaal vol automatisch zonder dat ik er een handeling voor hoef uit te voeren, Natuurlijk heb ik van te voren wel veel tijd gestoken in het bouwen van de trainingen maar dat is eenmalig.

Eigenlijk is elke vorm van kennis in een online academie te verkopen. Maakt niet uit of je een cursus verkoopt of dat je meerdere cursussen aanbiedt.

Maar ik heb graag persoonlijk contact met mijn cursisten!

Dat blijft natuurlijk mogelijk, als jij de voorkeur geeft om contact te houden met de cursist dan zijn daar verschillende ingebouwde mogelijkheden voor zoals Skype, Zoom of Facebook Live. Op deze manier gaat de persoonlijke sfeer niet verloren maar heb jij en de cursist wel alle voordelen van thuis een training volgen.
Om even terug te gaan naar een live training op locatie, daar is achteraf de mogelijkheid om even na te praten met mede cursisten of vragen te stellen aan de trainer. Dit kan in een online omgeving ook allemaal.

Extra reden om met E-learning te beginnen

Heb jij wel eens een training op locatie gegeven? Dan weet je wat het kost om een compleet gefaciliteerde ruimte te huren, met een paar honderd euro kom je er tegenwoordig niet en die kosten komtn steeds bij elke training terug.

Een online training kost in het begin een behoorlijke investering maar daarna blijf je de training verkopen, 10 keer, 50 keer, 200 keer en dat zonder de extra kosten die een live training met zich meebrengen. Je kan misschien zelfs de training goedkoper maken voor de cursist.

Je ziet, E-learning is een win win situatie voor iedereen.